Välkommen till Vitalyckohem


lördag 2 januari 2016

Skafferi

Det bästa är vårt skafferi, som vi 
byggde när vi renoverade köket.
Välkommen in!

Här byggde jag in en köpmansdisk som 
rymmer mycket torrvaror som inte får 
plats i mina glasburkar. 

Sparade en liten plats mot väggen för att
 få plats med de stora brickorna!

Jag har torrvaror  i glasburkar, de blir lättare
 att förvara och jag har en lättare översikt över
 vad jag har hemma samt att torrvarorna håller 
sig fräscha längre.

Jag har mina kokböcker på hyllan!

Det finns även lite plats för olika durkslag, silar mm.


De stora glasburkar som jag har pepparkaksmått och svamp i, till hösten är det dax attplocka och torka mer svamp, jag hoppas att det blir mycket svamp till hösten.

Mandelkvarn

Som du märker så gillar jag gamla brickor i olika former!

Kram Lena 

6 kommentarer:

  1. Kul att ha hittat hit med .Va fint :-)))
    God fortsättning .Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)! Välkommen hit Bittan, kul att du tittade in! Det var längesen hoppas att allt är bra med dig och god fortsättning. Kram Lena

      Radera
  2. Så himla fint!
    Önskar så att vi hade plats med ett skafferi men icke...

    Med vänlig hälsning, Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, rara Liza, det är synd att ni inte får plats med ett skafferi, det är så bra att ha :-)).

      Radera
  3. Hejssan! En sååå fin skafferi du har att jag är nästan avundsjuk. Vi har tyverr ingen plats för ett sådant. Kommer ihåg att min farmor och farfar hadde ett skafferi i deras hus. Ha en trevlig lördagskväl! Kram Maija från myrskyluodolle.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Hej Maija! Välkommen hit, kul att du gillar skafferiet! Kram Lena

    SvaraRadera

Vad kul att du vill skriva här :-)) !